søndag den 22. maj 2011

Kære læser

Søndag aften og et par tanker, oplevelser og billeder:

Vi starter med nogle billeder fra tirsdag 17. maj, hvor Knut Arne var i hopla med bunaden på. Han lavede også kage til os alle sammen og serverede is for børnene - en meget fin måde at være nationalistisk på :)
Dagen før havde Knut Arne, Laura og jeg været på tur til Israel-museet i Jerusalem, og i det vi kommer hjem og krydser græsplænen foran vores hus, ser vi en to meter lang slange på vandring (krybning). Ejeren var der heldigvis, og jeg fik lov til at holde den. På det første billede lykkes det mig at fremtvinge et smil; jeg skal ærligt indrømme, at det ikke var sjovt! Slangen var ganske vist ikke giftig, men bide kunne den stadigvæk godt finde på, og det ville gøre ondt. Alting gik dog godt, og billedet blev da ok.


Her prøvede jeg at undgå, at den viklede sig om min hals.
Torsdag havde vi så Kids' Club, og mon ikke om slangemanden og hans kæledyr indfandt sig på græsplænen til stor interesse for vores børn. Der skete heldigvis ingenting, og efter 10 min., hvor det var komplet umuligt at få noget budskab igennem til de små, fik vi startet en leg, og lidt senere smuttede slangemanden (som for øvrigt er meget hyggelig med alle sine tatoveringer og øreringe)

Så blev det fredag, og Laura og jeg tog til Haifa og en konference for kristne studerende her i landet. Det blev en rigtig hyggelig omgang, da vi først kom i gang (der er noget med at starte til tiden, som det åbenbart kun er nord-europæere, der har forstået...). Det gjorde især indtryk på mig at se kristne jøder og arabere stå og lovsynge sammen, både arabiske og hebræiske lovsange. At aftenen efterfølgende blev en smule ødelagt af en alt for lang og dårlig tale om bøn, er godt nok lidt ærgerligt. Taleren sagde her en masse om vores indstilling i bøn, om at have tillid nok og være udholdende nok på en måde, som lagde hele bønneansvaret over på os og krævede en masse af os, mens Guds løfter og mægtige virke blev temmelig overset.
Her har luthersk kristendom igen en sund og frisættende bibelforståelse at byde ind med, og derfor er jeg rigtig glad for, at studentersekræteren i Israel, Zvi Belzer, er ansat af Israelsmissionen, kan blive præget ad den vej og være med til give det videre til alle dem, han kommer i kontakt.

God uge med ønske om masser af bøn, fordi Gud er barmhjertig og god!! :)
Kh. Jakob (og Laura)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar